trusty logo
trusty logo
1810 0

ביטוח ניתוחים בחו"ל, מהו השירות?

רמת שירותי הרפואה בישראל היא מהגבוהות בעולם, אולם קיימים מקרים בהם עקב חוסר הידע והניסיון הרפואי, הרלוונטיים למקרה המדובר, רחבים ומקיפים יותר בחו"ל.

אילנה גורי
מאת: אילנה גורי כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 26.03.2019 00:30

פוליסה לניתוחים בחו"ל -למה כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי? 


משנה לשנה מדינת ישראל ממצבת את עצמה כפורצת דרך ובעלת רמת שירותי בריאות מהגבוהות בעולם, הן מבחינת רפואה והן מבחינת טכנולוגיות חדשניות בתחום. אולם, ישנם ניתוחים ספציפיים בהם קיים חוסר ידע רפואי בישראל, ולכן יש צורך בביצוע ניתוחים בחו"ל. אין צורך להרחיב עד כמה ניתוחים אלה יקרים, ואם נוסיף להם את הוצאות האשפוז, הטיסות וההוצאות סביב נגלה סכומים עצומים שיכולים להסתכם באלפי ומיליוני שקלים.

הרפורמה בביטוחי בריאות ואיך היא קשורה לכיסוי לניתוחים בחו"ל?

ב-1 בפברואר 2016 הופעלה רפורמה בביטוחי הבריאות שחוללה מהפכה של ממש, דווקא לטובת הצרכן. על פי הרפורמה על חברות הביטוח השונות לשווק פוליסות ביטוח בריאות בסיסיות שאליהן יוכלו המבוטחים להוסיף שישה תחומים נוספים בלבד שהם; ניתוחים בישראל, ניתוחים בחו"ל, תרופות, השתלות, שירותים אמבולטורים וכיסוי מחלות קשות. למעשה, בעבר היו עשרות סוגי פוליסות, כאשר היה על הלקוח לבחור חבילה מסוימת ולרכוש את כל שהיא מכילה. כיום, כיסויים אלה הפכו לאחידים בכל חברות הביטוח, ואף משופרים יותר, והם נוצרו במטרה לעשות סדר בכיסויים, ולהגביר את התחרות בשוק לטובת הלקוח.

השינוי בהקשר לפוליסת לניתוחים בחו"ל

על פי הרפורמה החדשה, מבוטח יוכל לרכוש ביטוח לניתוחים בארץ ללא כיסוי לביטוחים בחו"ל, וכך ההיפך. לצורך הדוגמה, בעבר היה על הלקוח לרכוש חבילה אחת הכוללת את שתי האופציות – גם ניתוחים בארץ וגם בחו"ל. כמו כן, מבחינת כיסויים נוספים, הלקוח יוכל להחליט אם ברצונו לרכוש כיסוי להשתלות או לתרופות שאינן בסל הבריאות בנפרד, ואף לבטל את הכיסויים בכל זמן שיחפוץ מבלי לפגוע בפוליסה הבסיסית. אומנם הרפורמה פועלת לטובת המבוטח, אך חשוב מאוד לרכוש כיסוי לניתוחים בחו"ל כחלק בלתי נפרד מהפוליסה.

ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח בריאות דרך שב"ן

על פי חוק הבריאות הממשלתי כל אזרח במדינת ישראל זכאי לקבל שירותי בריאות דרך קופות חולים, כאשר סל הבריאות הרפואי אחיד. אולם קיימת אפשרות לקבל כיסויים נוספים במסגרת ביטוח השב"ן, הלו הוא ביטוח בריאות הניתן דרך קופות חולים למבוטחי מושלם או זהב. במסגרת הכיסוי הרפואי של קופות החולים קיים כיסוי ביטוחי לניתוחים פרטיים, אך הם ניתנים לביצוע במערכת הציבורית בלבד, תוך בחירת המנתח והמרכז הרפואי הנבחר תמורת השתתפות עצמית סבירה (לרוב של כ- 5-10%). כמו כן, ישנם טיפולים ותרופות נוספים שאינם מכוסים במסגרת הפוליסה, כמו גם התייעצות נוספת עם רופא בכיר, ניתוחים בחו"ל ועוד.

הכיסויים הניתנים בביטוח פרטי

בשל החוסר בכיסויים מסוימים, כמו גם ההשתתפות העצמית והתנאים הלא מספקים, כיום כ- 40% מתושבי מדינת ישראל רוכשים ביטוח בריאות פרטי שנועד להעניק למבוטח רובד נוסף של כיסויים המתמקדים בשירותי רפואה פרטיים בהם הוא אינו מכוסה במסגרת הסל הבסיסי של ביטוח הבריאות דרך קופות החולים. ההבדלים יכולים להיות משמעותיים בין השניים כדוגמת בחירת מנתח ספציפי, ביצוע ניתוח בבית חולים בפרטי או בחו"ל, מימון מהשקל הראשון (ברוב המקרים), מימון תרופות שאינן בסל הבריאות, התייעצויות עם רופאים פרטיים ובכן מגוון אפשרויות בחירה נוספות למבוטח.

עדין לא רכשתם ביטוח בריאות עם כיסוי לניתוחים בחו"ל? עוד לא מאוחר! אנו בטראסטי משווים ביטוחי בריאות בין סוכני הביטוח ומציעים לכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.